Categories
Latest Post Latest World News

Sudan ‘bans newspapers and TV stations linked to Bashir’

The banned newspapers are accused of receiving funds from Bashir’s government

Sudan has banned two newspapers and two television stations for allegedly receiving funding from ousted President Omar al-Bashir, AFP news
agency has reported.

Al-Sudani and Al-Ray Al-Am newspapers and Ashrooq and Teeba television stations were banned by the committee tasked with dismantling
institutions linked to Bashir.

“These institutions were funded by the state and we want to return the money to the Sudanese people,”

Mohamed al-Fekki, a member of Sudan’s transitional ruling council, is quoted as saying.
Al-Sudani’s editor-in-chief Diaa al-Din Belal denied
receiving funds from Bashir’s government.

By Tuesday evening the two television stations had
stopped broadcasting, AFP reports.

“We operate under a private company and we did not receive any funds from a party or a government authority,”

Mr Belal told the news agency.
Bashir was ousted by the military last April after
mass protests against his rule.

The country is currently being ruled by a civilian- majority body formed after a power-sharing deal signed in August by protest leaders and the generals who overthrew Bashir.

By Victor Aluede G.y

Aluede G.y Victory is a history
enthusiast an a mediapreneur living in Aboru,
Lagos. He studied arts at skills click foundation, he is an alumni of Rehoboth college Aboru, Lagos.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s